Jak wszyscy wiemy, sklepowe półki wprost uginają się od różnego rodzaju słodyczy. Są to żelki, cukierki, czekoladki z logo firmy, czekolady małe i duże, gumy rozpuszczalne i wiele innych. Każdy z nas ma swoje ulubione firmy, które produkują słodycze i od lat kupuje ciągle te same produkty. Jednak zachęcenie wywołane przez obejrzenie reklamy zupełnie nowego produktu, prezentowanego we wszystkich możliwych środkach masowego przekazu sprawia, że oprócz tradycyjnych już zakupów mamy chęć na spróbowanie czegoś nowego.

Nieważne, czy są to wspomniane już czekoladki reklamowe, żelki, czy cukierki, skład produktu, zabawne rymowane hasło reklamowe, czy nawet interesujące opakowanie są w stanie zachęcić nas do spróbowania nowego rodzaju słodyczy. Aby ocenić, czy coś jest dobre, najpierw trzeba go oczywiście spróbować. Gdy mamy ochotę na zakup czegoś nowego, to w dobie rozwoju technologicznego, jakim jest dostęp do internetu, bardzo często czytamy opinie na temat interesującego nas produktu. Pomimo tego, że nawet jeszcze go nie zakupiliśmy, ani nawet nie spróbowaliśmy, to i tak chcemy wiedzieć, jakie opinie przeważają wśród konsumentów na temat tego produktu. Jak wiadomo, o gustach się nie dyskutuje i to, co bardzo smakuje jednemu z konsumentów, do drugiego z nich zupełnie nie przemawia.

Niemniej jednak, nigdy nie da się powiedzieć tego, czy coś jest smaczne, czy też nie, zanim sami tego nie spróbujemy. Bardzo często bowiem rozmawiamy z bliskimi nam ludźmi chociażby o słodyczach, bo w trakcie naszej konwersacji włączamy telewizor i jest prezentowana reklama jakiegoś produktu. Zastanawiamy się wtedy, czy jest on rzeczywiście tak dobry, jak przedstawia go ta reklama. Być może okaże się wtedy, że nasz rozmówca konsumował już ten produkt i bardzo go nam poleca, lub też wręcz przeciwnie – odradza nam jego zakup. Jednak, tak jak już zostało to powiedziane, aby wydać opinie na temat tego, czy coś jest dobre, czy nie, najpierw trzeba tego produktu spróbować.

Zobacz więcej: Czekoladki reklamowe